9 qüestions bàsiques que la seva empresa ha de complir en matèria laboral
Contractació temporal
La contractació indefinida com a contractació base i la utilització de la contractació temporal quan estigui justificada i pels motius taxats en la llei.
Importància del període de prova
Importància del contracte fix-discontinuo
Recordatori conseqüències: En cas d’utilització de contractes temporals no justificats, la sanció és per cada contracte temporal
Registre jornada
Amb independència del nombre de treballadors, i amb independència de la modalitat de treball (presencial o teletreball) tota empresa està obligada a registrar la jornada de tots els treballadors de forma diària
Recordatori conseqüències: En cas de conflicte amb el treballador, presumpció que les hores extres s’han realitzat. El no tenir el registre jornada és a més un fet sancionable
Registre retributiu
Amb independència del nombre de persones treballadores, tota empresa està obligada a portar un registre amb els valors mitjans dels salaris desagregats per sexe i distribuïts per grups professionals, categories o llocs de treball d’igual valor.
Recordatori conseqüències: El no tenir el registre retributiu és un fet sancionable
Mesures contra l’assetjament
Amb independència del nombre de persones treballadores, tota empresa està obligada a promoure condicions de treball que evitin l’assetjament sexual i per raó de sexe, tenint procediments específics per la seva prevenció així com un procediment per les denuncies o reclamacions.
Mesures per la igualtat i no discriminació
Amb independència del nombre de persones treballadores, tota empresa està obligada a promoure la igualtat i la no discriminació en l’accés i en el lloc de treball. Es pot incloure les mesures en el protocol d’igualtat o bé establir un protocol concret en aquest sentit.
Pla d’igualtat
És obligatori per empreses a partir de 50 persones treballadores
Recordatori conseqüències: El no tenir el pla d’igualtat és un fet sancionable i pot comportar, a més, la pèrdua d’ajudes bonificacions i en general altres beneficis derivats de l’aplicació de programes de contractació
Treball a distància i teletreball
Aplicació de la Llei de treball a distància en aquells casos que es realitzi un mínim del 30% de jornada en referència a 3 mesos en la modalitat de treball a distància.
S’ha de formalitzar un acord de treball a distància per escrit. L’empresa té obligació de posar els mitjans necessaris i compensar les despeses.
Pla de prevenció de riscos laborals
Des del moment que hi ha un treballador, hi ha l’obligació de realitzar la prevenció de riscos laborals per tal de vetllar i promoure la seguretat i la salut de les persones treballadores.
Obligacions (mínimes)
Avaluació de riscos
Planificació activitat preventiva
Vigilància de la salut
Formació
Entrega dels EPI’s
Desconnexió digital
Obligació per totes les empreses, amb independència del nombre de treballadors, a implementar un protocol o política interna de desconnexió digital per tal de garantir que es respecte el temps de descans, permisos i descansos, així com la intimitat personal i familiar.
Aquesta informació és de caràcter general i no constitueix assessorament jurídic. Per rebre assessorament o ampliar aquesta informació poden posar-se en contacte amb el nostre despatx