9 qüestions bàsiques que la seva empresa ha de complir en matèria laboral

Contractació temporal

  • La contractació indefinida com a contractació base i la utilització de la contractació temporal quan estigui justificada i pels motius taxats en la llei.

  • Importància del període de prova

  • Importància del contracte fix-discontinuo

Recordatori conseqüències: En cas d’utilització de contractes temporals no justificats, la sanció és per cada contracte temporal

Registre jornada

  • Amb independència del nombre de treballadors, i amb independència de la modalitat de treball (presencial o teletreball) tota empresa està obligada a registrar la jornada de tots els treballadors de forma diària

Recordatori conseqüències: En cas de conflicte amb el treballador, presumpció que les hores extres s’han realitzat. El no tenir el registre jornada és a més un fet sancionable

Registre retributiu

  • Amb independència del nombre de persones treballadores, tota empresa està obligada a portar un registre amb els valors mitjans dels salaris desagregats per sexe i distribuïts per grups professionals, categories o llocs de treball d’igual valor.

Recordatori conseqüències: El no tenir el registre retributiu és un fet sancionable

Mesures contra l’assetjament 

Amb independència del nombre de persones treballadores, tota empresa està obligada a promoure condicions de treball que evitin l’assetjament sexual i per raó de sexe, tenint procediments específics per la seva prevenció així com un procediment per les denuncies o reclamacions.

Mesures per la igualtat i no discriminació

Amb independència del nombre de persones treballadores, tota empresa està obligada a promoure la igualtat i la no discriminació en l’accés i en el lloc de treball. Es pot incloure les mesures en el protocol d’igualtat o bé establir un protocol concret en aquest sentit.  

Pla d’igualtat

  • És obligatori per empreses a partir de 50 persones treballadores

Recordatori conseqüències: El no tenir el pla d’igualtat és un fet sancionable i pot comportar, a més, la pèrdua d’ajudes bonificacions i en general altres beneficis derivats de l’aplicació de programes de contractació

Treball a distància i teletreball

  • Aplicació de la Llei de treball a distància en aquells casos que es realitzi un mínim del 30% de jornada en referència a 3 mesos en la modalitat de treball a distància.

  • S’ha de formalitzar un acord de treball a distància per escrit. L’empresa té obligació de posar els mitjans necessaris i compensar les despeses.

Pla de prevenció de riscos laborals

  • Des del moment que hi ha un  treballador, hi ha l’obligació de realitzar la prevenció de riscos laborals per tal de vetllar i promoure la seguretat i la salut de les persones treballadores.

  • Obligacions (mínimes)

    • Avaluació de riscos

    • Planificació activitat preventiva

    • Vigilància de la salut

    • Formació

    • Entrega dels EPI’s 

Desconnexió digital

Obligació per totes les empreses, amb independència del nombre de treballadors, a implementar un protocol o política interna de desconnexió digital per tal de garantir que es respecte el temps de descans, permisos i descansos, així com la intimitat personal i familiar.

Aquesta informació és de caràcter general i no constitueix assessorament jurídic. Per rebre assessorament o ampliar aquesta informació poden posar-se en contacte amb el nostre despatx

Anterior
Anterior

A partir de l’1 d’abril de 2023, els treballador@s ja no hauran d’entregar la baixa mèdica a l’empresa

Siguiente
Siguiente

Funcionament de la campanya de l’IRPF corresponent a l’exercici fiscal 2022