La CNMV regula la publicitat de criptoactius obligant a alertar del risc de perdre la totalitat de la inversió

El control de la publicitat sobre els cripotactius ja és una realitat a Espanya. Les campanyes adreçades a més de 100.000 persones requeriran autorització prèvia del supervisor i tots els anuncis inclouran advertiments sobre el risc que suposa invertir en aquests actius, especificant que es pot perdre la totalitat dels diners.

La regulació de la publicitat dels criptoactius arriba a través de la Circular 1/2022, de 10 de gener, de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) el passat dilluns 17 de gener de 2022, fet pel qual, en el termini d'un mes, les activitats publicitàries relacionades amb criptomonedes hauran de complir amb els paràmetres dictats.
La circular de la CNMV relativa a la publicitat sobre criptoactius presentats com a objecte d'inversió només exigeix comunicació prèvia per a les campanyes massives, cas en què s'haurà d'aportar la documentació exigida pel supervisor en un termini de 10 dies hàbils abans de l'execució de la campanya. Si no es presenta la comunicació prèvia, es determinarà la impossibilitat de continuar aquesta activitat publicitària.

Les campanyes que no es dirigeixin a més de 100.000 persones quedaran subjectes a l'actuació supervisora de la CNMV, la qual es reserva el dret d'exigir a determinats subjectes obligats la comunicació prèvia de les seves campanyes publicitàries, quan aquestes puguin tenir un impacte en el públic objectiu.

Totes les comunicacions publicitàries hauran d'incloure l'advertència següent: "La inversió en criptoactius no està regulada, pot no ser adequada per a inversors minoristes i perdre's la totalitat de l'import invertit". L'avís s'haurà de veure amb claredat. I no només això, sinó que també hauran de dirigir l'inversor a un espai on es detallin diversos perills addicionals, quan el format o el mitjà de comunicació, impedeixi incloure les advertències a la peça, sota el títol: "És important llegir i comprendre els riscos d'aquesta inversió que s'expliquen detalladament a aquesta ubicació". De la mateixa manera, el regulador estableix que s'ha d'evitar utilitzar rendiments passats i que, en cas d'utilitzar-los, aquests no poden ser per intervals de temps inferiors a 12 mesos.

Per últim, cal mencionar que aquesta normativa no afecta determinades activitats professionals, d'entre les quals cal destacar la publicació de nous Whitepaper i a les anàlisis dels experts del sector.

Anterior
Anterior

La Direcció General de Tributs (DGT) determina que la rendibilitat de l'staking de criptomonedes està subjecta i exempta d'IVA

Siguiente
Siguiente

Glossari de les criptomonedes