Com puc saber si tinc alguna persona treballadora en situació d'incapacitat temporal?

S'ha publicat al BOE el Reial decret 1060/2022, de 27 de desembre, pel qual es modifica el Reial decret 625/2014, de 18 de juliol, pel qual es regulen determinats aspectes de la gestió i control dels processos per la incapacitat temporal en els primers 365 dies de la seva durada.

Això suposa que els treballadors ja no hauran de lliurar el comunicat de baixa mèdica a l'empresa. Les empreses ho consultaran telemàticament i se n'ocuparà l'administració.

L'objectiu de la modificació consisteix a eliminar l'operativa tradicional per la qual el facultatiu mèdic lliurava a la persona treballadora una còpia en paper del certificat de baixa, confirmació i alta mèdica, perquè la persona treballadora els presentés a l'empresa.

El fet que la persona no estigui obligada a lliurar una còpia en paper del certificat de baixa, confirmació i alta mèdica no l'eximeix de comunicar i mantenir informada l'empresa de la seva situació respecte a la incapacitat temporal, tal com s'estableix al Reial Decret 625/2014.

La nova regulació ha entrat en vigor l’1 d'abril d'enguany.

Procediment

1. El facultatiu que expedeixi el comunicat de baixa, de confirmació o d’alta en lliurarà una única còpia a la persona treballadora (no n’hi haurà dues, com es feia fins ara).

2. El Servei Públic de Salut o, si és el cas, la mútua o l’empresa col·laboradora remetrà les dades contingudes en els comunicats mèdics de baixa, de confirmació o d’alta a l’Institut Nacional de la Seguretat Social, telemàticament, de manera immediata i, en tot cas, el primer dia hàbil següent a l’expedició.

3. L’Institut Nacional de la Seguretat Social comunicarà, d’altra banda, a l’empresa les dades identificatives de caràcter administratiu relatives als comunicats de baixa, de confirmació o d’alta, com a màxim, el primer dia hàbil després que l’Institut rebi el comunicat.

4. Les empreses transmetran a l’INSS, per mitjà del sistema de remissió electrònica de dades (RED), amb caràcter immediat i, en tot cas, en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir de la recepció de la comunicació de la baixa mèdica, les dades que es determinin mitjançant una ordre ministerial. Els col·lectius que no estiguin obligats a incorporar-se al sistema RED no estaran subjectes a aquesta obligació.

Aquesta informació és de caràcter general i no constitueix assessorament jurídic. Per rebre assessorament o ampliar aquesta informació poden posar-se en contacte amb el nostre despatx

Anterior
Anterior

Algunes empreses estan obligades a crear canals de denúncia

Siguiente
Siguiente

Complement econòmic accés a la jubilació demorada