Quan són deduïbles les despeses per atencions a clients?

La normativa estableix que les liberalitats no són considerades una despesa fiscalment deduïble. Es consideren liberalitats aquelles entregues de béns o prestacions de serveis fetes sense cap contraprestació.

Tanmateix, hi ha excepcions a aquesta regla general. En concret, són deduïbles fiscalment:

  • Les despeses per atencions a clients o proveïdors, sempre que no superin, en global, l’1% de la xifra de negocis de l’exercici. La quantitat que excedeixi aquest límit no serà deduïble.

  • Les despeses per atencions a treballadors, si s’ajusten als usos i costums del sector (per exemple, la compra de lots de Nadal per als empleats). En aquest cas, no hi ha un límit establert. No obstant això, aquests obsequis es consideren una retribució en espècie per als treballadors, fet que obliga l’empresa a ingressar el corresponent import a Hisenda en concepte d’IRPF.

  • Les despeses de promoció i publicitat dirigides a fomentar la venda de béns o serveis. La distribució d’obsequis de baix valor a clients amb finalitats promocionals es considera un gasto de promoció i, per tant, és deduïble sense cap límit. En aquest cas, no s’aplica el topall de l’1% de la xifra de negocis.

    Aquesta informació és de caràcter general i no constitueix assessorament jurídic. Per rebre assessorament o ampliar aquesta informació poden posar-se en contacte amb el nostre despatx

Anterior
Anterior

L’Agència Tributària intensifica la lluita contra el frau fiscal amb noves mesures de control i prevenció

Siguiente
Siguiente

Comunicació obligatòria dels canvis en els titulars reals en el model 036